Omgaan met patiënten
Praten over seksuele gezondheid: nieuwe richtlijn wil drempel helpen verlagen
Ethisch dilemma: Volg ik de medische voorschriften of de wensen van…
Teun Toebes: ‘Tijdens onze opleiding verliezen we een deel van onze…
Helpt een digitale vochtbalans verpleegkundigen aan meer regie?
Gastblog Marnix: ‘Menselijkheid en respect, in de twee richtingen’
Blog Margriet: ‘Ik hoop dat ik met kerst nog met hem…
Omgaan met een agressieve patiënt: snel de angel eruit
Blog Tineke: ‘Heb ik dit echt durven zeggen?’
3 vragen over Naomi, de app om patiënten en hun familie…
Blog Tineke: ‘De positivo in mij neemt de leiding’
Over omgaan met patiënten
In een professionele zorgrelatie staat een goede omgang en correcte communicatie tussen zorgverlener en zorgvrager centraal.
Verpleegkunde is mensenwerk. Een correcte omgang met patiënten is hierbij een belangrijk onderdeel. Een goede attitude, communicatie en verbinding met verschillende zorgdisciplines is essentieel voor optimale zorgverlening. Bovendien beoordelen patiënten de kwaliteit van de zorgverlening vooral aan de manier waarop met hen is omgegaan. Of ze respectvol behandeld werden, of het eten lekker was, en of ze voldoende aandacht kregen. De verpleegkundige speelt hier een centrale rol. Hier leest je de nieuwste inzichten en interessante cases over het omgaan met patiënten.